Surviving the Office (osa 2) 

Miten ottaa oma office-ympäristö haltuun? Me midpointedlaiset olemme Microsoft Office 365 -ammattilaisia. Hallitsemme kaikki office-ympäristön kommervenkit – myös ergonomian, työssä viihtyvyyden ja työkavereiden kanssa bondaamisen.

Olemme koonneet sinulle parhaiden ammattilaisten hyväksi kokemia vinkkejä, joilla otat oman office-ympäristösi haltuun, omaa ja työkavereiden hyvinvointia unohtamatta. 🙂 Welcome to: Surviving the office osa 2!

Näin otat office-ympäristösi haltuun

Ehket saa toimistosi suurinta kulmahuonetta, mutta tee työpäivistäsi muuten viihtyisät. Tässä vinkkimme:

Läppärillä työskentely on epäergonomista. Töissä sinulla tulisi olla kannettavalle telakointiasema, näppis, tarpeeksi iso ulkoinen screeni sekä ergonominen hiiri! Läppäri toimii hyvin kotivehkeenä, jos et työskentele senkään äärellä liian pitkiä aikoja. Midpointedilta saat officeesi parhaat ja uusimmat laitteet.

Aseta työpöytä ja tuoli oikeaan korkeuteen. Istu suorassa, hartiat takana. Älä makaa lyyhistyneenä työpöytäsi yllä. Aseta tuolisi niin, että jalkasi ylettyvät fiksusti maahan. Työpöytä on liian korkealla tai matalalla, jos käsivartesi eivät ole 90 asteen kulmassa pöydällä. Väärästä ergonomiasta aiheutuu ongelmia pidemmällä aikavälillä.

Älä istu samassa asennossa tunteja putkeen. Liiku ja vaihtele asentoa. Työskentele välillä seisten, välillä istuen. Venyttele. Jos kropassa on kolotuksia niin käy ihmeessä fysioterapeutin luona. Käynti maksaa itsensä takaisin terveydessäsi!

Juo tarpeeksi. Vettä, viheää teetä tai kohtuudella kahvia – vettä kaikkein eniten. Jätä limpparit ja erilaiset mehut pois, paitsi itse puristamasi vihannes- ja vihermehut tai vehnänorasshotit.

Ravinnosta energiaa

Make or break your flow in office! Ei ole yhdentekevää mitä syöt. Ruoka on se jokin, joka antaa tai ottaa virtaa.

Aamupala on tärkeä. Voileipä, jogurtti ja mehu aamupalana on killeri, koska se on kunnon sokeripommi. Voisiko aamupala olla marjainen smoothie, jossa mustikkaa, vadelmaa, avokadoa, pähkinöitä, hamppuproteiinia ja superfoodeja? Tai kananmunaa?

Lounas. Ehkä se paras työlounas ei myöskään ole se lastillinen ranskalaisia, kulhollinen pastaa tai intialainen butterchicken.

Välipalaeväät. Tiedät varmaan tunteen kun kello lähestyy kahta ja avaat officen kaapit, joissa niitä asiakastilaisuuksista ylijääneitä geishoja on. Joo, tiedetään. Ota töihin pähkinöitä, joissa on paljon proteiinia ja hyviä rasvoja. Siinä oivallinen välipala. Tai hedelmä, tai smoothie.

Pese kädet riittävän usein. Erilaisten morovirusten aikaan on hyvä muistaa pitää käsihygieniasta huolta. Näin virukset eivät pääse jylläämään officessa.

Töihin ei tulla sairaina tartuttamaan muita. Jos katsot, että olet kaameassa flunssassa työkykyinen, niin tee etänä töitä. Älä tule tartuttamaan meitä muita.

Ymmärrä työkavereitasi! Kaikilla on oma luonne ja persoonallisuus. Kaikkien kanssa tulee vähintään tulla toimeen, jos oma asenne on kunnossa. Itse en muista työurani varrelta kuin yhden kamalan hankalan ihmisen. Ei puhuta hänestä. Midpointeilla meillä on hyvä buugi.

Bondaa työkavereidesi kanssa. Ottakaa yhteinen kahvitauko ja rupatelkaa niitä näitä. Kiireen keskellä on rentouttavaa ottaa paussi ja keskustella muusta.

Midpointed on kumppanisi office-ympäristössä

Oma officemme sijaitsee Erottajan kattojen yllä sekä Oulussa.

Tuemme yritysten suorituskykyä ylivertaisella IT-tuellamme. Tarjoamme myös työkaluja ja fiksuja toimintatapoja tuottavampaan työntekoon. Lisäksi konsultoimme yrityksiä älykkäämpään liiketoimintaan. Tutustu tarkemmin meihin!

Lue blogisarjan ensimmäinen osa TÄÄLTÄ