Digityötapakysely

Työtapojen kehittäminen lähtee liikkeelle nykytilan selvittämisellä.

Ilmainen digityötapakysely henkilöstölle selvittää työaikahukan syyt ja työn kompastuskivet

Meneekö tiedostojen etsimiseen kymmeniä minuutteja päivässä? Tiedätkö missä kanavissa saat parhaiten työkaverit kiinni? Onko tuottavuustyökalujen käyttö sujuva osa päivittäistä työtä?

✔Selvitämme digityötapakyselyllä helposti ja nopeasti, missä henkilöstönne työtapojen haasteet ovat. Kyselyn jälkeen tulosten pohjalta voidaan lähteä kehittämään esimerkiksi yhteistä työtapojen pelikirjaa tai pitää koulutuksia vaikeuksia tuottaviin työkaluihin. Ilmainen digityötapakyselymme ei kuitenkaan sido teitä kehitysprojekteihin.

✔ Digityötapakysely on monelle työntekijälle ensimmäinen mahdollisuus vaikuttaa työtapoihin, omiin digityötaitoihin ja yrityksen kirjoittamattomiin sääntöihin.

Kysely antaa konkreettista dataa, jota voit hyödyntää kehitysprojektien tulosten vertailussa. Asiakkaamme ovat olleet erittäin tyytyväisiä numeerisiin mittareihin, jotka osoittavat työtapojen tehokkuuden ja projektien onnistumisen.

Kysely kartoittaa 10 minuutissa henkilöstön tarpeet ja lähtötason

  • Kysely on valitsemallasi kielellä, suomeksi tai englanniksi
  • Kyselyä muokataan sopimaan organisaationne toimialaan, tilanteeseen ja tarpeisiin
  • Kyselyssä on monivalinta sekä avoimia kysymyksiä
  • Kyselyyn vastaamisen kestoaika on teoriassa 8 minuuttia, usein 12-15 minuuttia
  • Kyselyn tekninen alusta on Microsoft Forms
  • Ennen kyselyn toteuttamista allekirjoitamme kanssanne salassapitosopimuksen
  • Kyselyn aihealueita ovat mm. Digityötapanne yleisesti, huomiota ansaitsevat rutiinit ja prosessit, Teams- ja Microsoft 365-nykytaidot, mahdollinen varjo-IT ja työkalut, kuten WhatsAppin käyttö työasioihin, turhaan työhön kulutettu aika, jne.

Mitä kyselyn jälkeen tapahtuu

Kun olemme saaneet kymmeniä tai satoja vastauksia kyselyymme, on tulosten purkamisen aika. Pystymme heti analysoimaan mitkä asiat ovat hyvällä mallilla ja missä asioissa tarvitaan kehitystä. Tässä purkutyöpajassa käymme tärkeimmät tulokset läpi suositusten kera ja annamme kaikki vastaukset käyttöönne.

Seuraavia askelia työtapojen kehittämiseen voivat olla esimerkiksi:

Digityötapakyselymme hyödyt

Kartoittaa nopeasti henkilöstön nykyiset digityötavat

Kerää yhteen henkilöstön osaamisen ja kokemuksen Microsoft 365-ympäristöstä

Antaa realistisen kuvan lähtötilanteesta, ennen kuin Teamsia tai muuta Microsoft 365-työkalupakkia otetaan käyttöön

Antaa henkilöstölle äänen ja vaikuttamisen mahdollisuuden

Antaa johdolle tärkeän työkalun muutoksen alkuun

Ratkaistaan todellisia tarpeita. Ei keksitä niitä

Auttaa pääsemään liikkeelle modernissa työssä

Konkreettista mitattavaa tietoa, ei mutua

Näin digityötapakysely etenee

  1. Täytä yhteydenottolomake, niin otamme teihin yhteyttä ja sovitaan 45 min Teams-palaveri, jossa esittelemme digityötapakyselyn teille.
  2. Esittely-työpaja ja kyselyn luominen. Ensimmäisessä työpajassa tutustumme toisiimme, esittelemme kyselyprosessin sekä muokkaamme kyselyä tarvittaessa.
  3. Kyselyyn vastaaminen ja muistutukset. Henkilöstö vastaa kyselyyn ja tarpeen tullen heitä muistutetaan. Vastaukset kerätään yhteen ja sovimme purkuun keskittyvän työpajan työryhmänne kanssa.
  4. Kyselyn purku ja suositukset. Purkutyöpaja on mielenkiintoinen läpileikkaus nykyisiin digityötapoihinne. Käymme läpi ison kuvan, tärkeimmät yksityiskohdat ja jatkosuositukset.

Asiakkaitamme, jotka aloittivat paremman työn matkan digityötapakyselyllä

Kiinnostuitko digityötapakyselystä? Ota yhteyttä, niin keskustellaan lisää!

Joni Ikonen

MWP Sales Executive

+358407619901
joni.ikonen@midpointed.fi