Microsoft Social Engagement on työkalu, jolla seuraat yritykseesi kohdistuvaa sometusta tai vakoilet vaikkapa kilpailijoidesi somepöhinää. Seuraat helposti keskusteluita muun muassa Facebookissa, Twitterissä, Instagramissa, YouTubessa, Tumblrissa sekä blogeissa.

Microsoft Social Engagement kerää tietoa eri sosiaalisen median palveluista, ja esittelee ne helpossa visuaalisessa muodossa. Näin sinun on helppo havaita mahdollisia nousevia trendejä kommenteista, olivatpa ne positiivisia, negatiivisia tai neutraaleja. Ymmärrät näin, mitä yrityksesi tekee oikein ja pääset korjaamaan potentiaalisia ongelmia ennen kuin ne eskaloituvat.

Social Engagement on oivallinen työkalu yrityksesi liiketoiminnan kehittämiseen, markkinoinnintiin, myyntiin sekä asiakaspalveluun.

Microsoft Social Engagement pähkinän kuoressa

  • Seuraa, mitä yrityksestäsi ja kilpailijoistasi puhutaan somessa.
  • Ymmärrät, mitä ihmiset todella ajattelevat yrityksestäsi.
  • Hanki tietoa kilpailijoidesi vahvuuksista ja heikkouksista.
  • Tarkkaile toimialasi vaikutusvaltaisia mielipidevaikuttajia.
  • Analysoi somedataa valmiiden dashboardien kautta.
  • Hyödynnä tietoa fiksusti liiketoiminnassasi.
  • Työkalu on integroitavissa Microsoft Dynamics 365 -liiketoiminta-alustaan.
  • Luo reaaliaikaisia hälytyksiä ostosignaaleille ja ota liidit talteen.
  • Vastaat helposti somekeskusteluihin yhdestä paikasta.
  • Pääset reagoimaan heti, jos yrityksestäsi puhutaan negatiiviseen sävyyn.

Katso video, miten Microsoft Social Engagement toimii:

Näin hyödynnät Social Engagementia

Microsoft Social Engagement on työkalu erityisesti myynnin, markkinoinnin ja asiakaspalvelun tarpeisiin. Seuraat sillä yrityksesi kilpailutilannetta, somekeskusteluiden sävyä sekä yleisöäsi kiinnostavia aihealueita.

Seuraat työkalulla helposti ketkä ovat yrityksesi suurimmat fanit ja ketkä kriittisiä. Voit verrata yrityksesi suosiota kilpailijoihin, näet missä päin maailmaa sinusta puhutaan, ja millä yksittäisillä sanoilla tai häshtägeillä keskustelua käydään, ja missä sosiaalisen median kanavissa. Pääset myös seuraamaan keskusteluita ja vastaamaan keskustelijoille suoraan Social Engagementista ilman, että sinun tarvitsee siirtyä siihen sovellukseen, jossa viesti on alun perin julkaistu.

Social Engagementiin kuuluu viisi valmiiksi tehtyä dashboardia, joilla seuraat somea helposti, muun muassa Facebookissa, Twitterissä, Instagramissa, YouTubessa, Tumblrissa sekä blogeissa.

Microsoft Social Engagement hyödyntää koneellista oppimista. Näin esimerkiksi somekeskusteluiden tunnesävyjen tunnistus ja tulokset paranevat käytön myötä.

Näin me itse hyödynnämme Social Engagementia

Me midpointedlaiset osallistuimme juuri Asianajajapäivään, jossa esittelimme kehittämäämme Legal Tracker -liiketoiminta-alustaa lakipalveluita tarjoaville organisaatioille. Näytimme ständillämme samanaikaisesti Microsoft Social Engagementin visualisoimaa reaaliaikaista somekeskustelua häshtägillä #asianajajapäivä. Tältä näytti:

Microsoft-Social-Engagement-Screen-shot-1024x535

Kuva: Näytimme Asianajajapäivässä Microsoft Social Engagementia häshtägillä #asianajajapäivä.

Näyttämällä Asianajajapäivässä Microsoft Social Engagementia saimme viestitettyä, että olemme uutta teknologiaa hyödyntävä kumppani digitaalisissa ratkaisuissa.

Normiarjessa hyödynnämme Social Engagementia oman markkinointimme seurantaan sekä myyntiprosessimme tehostamiseen.

Social Engagement osa Dynamics 365 liiketoiminta-alustaa

Parhaan hyödyn Social Engagementista saat kytkemällä työkalun Microsoft Dynamics -liiketoiminta-alustaan. Näin saat somedatan suoraan CRM-järjestelmääsi.

Voit lisätä esimerkiksi Twittärissä saadun kontaktin yrityksesi potentiaalisten uusien kontaktoitavien listaan.

Social Engagement on osa yrityksille suunnattua Microsoft Dynamics Enterprise Edition Plan 1 -lisenssiä. Social Engagement kuuluu myös vanhempiin Microsoft Online Professional lisensseihin, joissa ei ole kytkentää Microsoft Dynamics 365 -liiketoiminta-alustaan.

Midpointed on palveleva IT-muotoiluyritys, joka auttaa sinut käyntiin Microsoft Dynamics 365 -liiketoimintajärjestelmän sekä Microsoft Social Engagementin ja muiden Microsoft Office 365 -työkalujen käyttöönotossa.