Pankin lainahakemusten käsittely
Asiakkaan tarve
Pieni pankki kohtaa haasteita asuntolainahakemusten käsittelyssä. Hakemusten manuaalinen tarkastaminen ja dokumenttien käsittely vievät aikaa ja lisäävät viivästyksiä lainapäätöksissä, mikä vaikuttaa asiakastyytyväisyyteen.
Esimerkki ratkaisusta
Ohjelmistorobotti, joka hyödyntää Power Automate ja Azure AI -työkaluja, voisi käsitellä hakemuksia automaattisesti. Robotti voisi kerätä tarvittavat dokumentit, tarkistaa niiden oikeellisuuden ja ilmoittaa, jos jotain olennaista puuttuu. Alustavat tarkastukset ja lainapäätöksen valmistelut voitaisiin automatisoida.
Hyödyt
Automaation avulla hakemusten käsittely nopeutuisi merkittävästi, mikä parantaisi asiakaskokemusta. Pankin työntekijöiden aikaa säästyisi, ja manuaalisten virheiden määrä vähenisi.
Kiinnostaako ohjelmistorobotiikan ja automaation mahdollisuudet?