Kansallisgalleria

Asiakkaan haasteet

Eri toimipisteiden tulovirtojen seuraaminen, valvonta ja täsmäyttäminen maksujärjestelmissä.

Kansallisgalleria on Suomen suurin taidemuseo-organisaatio ja kansallinen kulttuurilaitos.

Ateneumin taidemuseo, Nykytaiteen museo Kiasma ja Sinebrychoffin taidemuseo ovat Kansallisgallerian museot. Niissä vierailee vuosittain yli 600 000 kävijää.

Kansallisgalleria halusi pitää entistä parempaa huolta taloudestaan ja automatisoida useiden eri toimipisteidensä maksukorttien sekä lippukassojen täsmäytykset.


Teknologia

Ratkaisumme

Toimenpiteisiin rakennettiin kaksi ohjelmistorobottia, yksi kumpaankin tehtävään.

Ensimmäinen robotti käy useita satoja rivejä pitkää Exceliä läpi ja etsii vastaavia summia tilityksestä. Tilitykset voivat muodostua joko kertamaksusta tai useiden maksujen yhdistelmästä. Kun robotti löytää maksun, se kirjaa ylös tilityksen päivämäärän.

Lippukaupan täsmäytystä hoitava robotti vertailee toimipistekohtaisia raportteja kirjanpitojärjestelmän koosteeseen sekä etsii eroavaisuuksia eri tilien, maksuryhmien ja maksujen välillä. Robotti vertailee myös tilitykseen menneiden summien ja raporteista laskettujen summien määrää. Lopuksi Robotti luo yhteenvedon vertailusta.

Tuntuuko että ohjelmistorobotiikka olisi sinun yrityksesi juttu?

Varaa etäesittely heti