Urakointiprojekteista mahtavia asiakaskokemuksia

Asiakkaat kaipaavat erinomaista palvelua ja urakoitsijat tuottavampia projekteja. Miten tehdä parempaa tulosta ja samanaikaisesti tarjota parempia asiakaskokemuksia?

Rakennusala laahaa perässä digitaalisten työkalujen käytössä ja tuottavuus on muita aloja matalampi. Projekteja ja laskutusta johdetaan exceleiden avulla. Merkintöjä tehdään paperille, post it -lapuille tai tupakka-askin reunaan, minkä jälkeen niitä etsitään koirien ja kissojen kanssa. Odottamiseen kuluu suuri osa työajasta, kun työvälineet, materiaalit tai työvoima ovat väärässä paikassa väärään aikaan.

Miten päästään onnistumisiin?

Onnistunut kokonaisuus on projektoinnin, työnjohdon, aikataulutuksen sekä laskutuksen summa. Kaikkea tätä ohjataan tiedolla. Miksi me sitten vielä nykypäivänä kirjaamme asioita ylös tupakka-askin kulmaan? Digitaalinen tieto mahdollistaa jouhevat prosessit. Ohjaamme työtä tehokkaammin ja annamme tilaa oikean työn tekemiselle, kun mahdollistamme tiedon seurannan ja muokkaamisen reaaliajassa sekä mobiilisti. Kun taas tupakka-askin kulmaan kirjoitettu tieto altistaa organisaation hitaalle tiedonsiirrolle ja toistuville tiedon menetyksille. Kattavalla suunnitelmalla, reaaliaikaisella projektiseurannalla ja luotettavilla ennusteilla parannamme kannattavuutta. Mitä jos vain murto-osa ajasta kuluisi odotteluun? Miten paljon teidän kannattavuutenne nousisi?

Tee kustannuspaikasta tulosyksikkö

Laattamies tuskin kiinnittää kaksinkertaista määrää laattoja tai rekkakuski tuskin ajaa kaksinkertaista määrää keikkoja. Kun resurssit optimoidaan ja aikataulutetaan, päästään huomattaviin liikevaihdon parannuksiin. Työajasta vain murto-osa saa kulua odottamiseen tai säheltämiseen. Liiketoimintamalliinne sopivalla järjestelmällä tapahtuva työnseuranta, projektin aikataulutus ja tiedolla johtaminen ovat avaintekijöitä projektinhallinnassa. Tärkeää on, että käyttöaste optimoidaan tuottavalle tasolle. Näin tulokset saattavat hyvinkin näyttää siltä, että laattamies on tuplannut työvauhtinsa.
Iloa työntekoon, tai ainakin työtehtävät kohdilleen

Työnjohto tulee töihin johtaakseen työmaita ja asentajia, ei täsmäyttääkseen tuntilistoja ja tarvikelaskuja. Samoin asentaja tulee asentamaan, eikä pohtimaan sitä, mille projektille mitäkin aikaa ja tarvikkeita tulisi kirjata. Oikein suunnitelluilla ja toteutetuilla mobiilityökaluilla edesautetaan työntekijöiden työtyytyväisyyttä ja parannetaan pysyvyyttä yrityksen palveluksessa.

Jos olet miettinyt vastausta tekstissä esille tuotuihin asioihin, niin tavataan ja keskustellaan lisää.

Varaa ilmainen kartoituskäynti tai jätä yhteydenottopyyntö. Tapaamisen aikana kartoitamme tarpeenne ja annamme vastauksia seuraaviin kysymyksiin:

  • Miten parannan kenttätyön ja projektijohdon tehokkuutta?
  • Miten saisin vähennettyä kuluja?
  • Miten kasvatan tuottoja?
  • Miten tarjoan sekä hyvän työntekijä- että asiakaskokemuksen?

TOMI KERÄNEN

Sales Lead, Business Applications

045 189 8600

tomi.keranen@midpointed.fi

 

MARKO NOUSIAINEN

Director, Customer Relations

040 184 6083

marko.nousiainen@midpointed.fi